perjantai 31. lokakuuta 2008

Orkidea

Minulla on ollut näitä kaunottaria parin vuoden ajan. Ensimmäisen orkidean olen onnistunut tappamaan. Viime talvena pidin sitä varmaan liian kuivana, joten se otti ja kuoli. Aivan ihana valkoinen orkidea, harmittaa.

Toisen ostin reilu vuosi sitten ja sen olen saanut säilymään, vaikka tein sen mokan, että katkaisin sen kukkavarret kukinnan jälkeen. Se on ollut minulle vihainen jo vuoden, mutta nyt se kasvattaa uutta kukkavartta. Vielä kun se kukkisi, niin vau...

Viime äitienpäivänä mieheni yllätti minut ja toi minulle kukan, orkidean. Tässä alkusyksystä se pudotti kaikki kukat ja kuivatti kukkavartta, mutta nyt se työntää nuppuja niihin puoleksi kuivaneisiin varsiin.

Ostin kolme orkideaa alennusmyynnistä kuukausi sitten, nuo kukassa olevat. Kuinkahan kauan saan ne säilytettyä hengissä :o

Pitäisi kai hankkia niille lasinen kasvikaappi. Jos nyt tämä "harrastus" tästä kasvaa, niin sitten.

Ei kommentteja: